Muntje

We waren naar de supermarkt geweest. In zo’n overdekt winkelcentrum in zo’n woonwijk die een opknapbeurt ondergaat en dus helemaal overhoop ligt.
We kwamen mijn dochter en kleinzoon van 7 tegen, die ook vanuit een heel andere uithoek juist hier naartoe kwamen om hun goedkope maar toch goede boodschappen te halen. Door alle werkzaamheden is het parkeren er al tijden een puinhoop.
Het was prachtig weer, en er was een activiteit voor kinderen in verband met een nieuwe winkel of zoiets. Mijn kleinzoon mocht een ballon oplaten met een kaartje met zijn naam er aan. We konden het witte ding nog heel lang volgen tegen de strakblauwe lucht, hoe hoog hij ook ging.
Toen we de spullen in de auto hadden geladen en het karretje wilden wegbrengen, riep een vrouw ons toe, of wij haar karretje wilden wegbrengen, want zij had een paar ijstaarten. Die zouden in de warmte ontdooien, en dan was de schade groter dan het muntje dat wij dan mochten houden.
Mijn vrouw nam het aanbod aan en vroeg onze kleinzoon te helpen, want het was een ander karretje dan de onze en ze pasten dus niet in elkaar. Ze beloofde hem het muntje, wat hem nog enthousiaster maakte.
De vrouw van het karretje vertrok inmiddels in haar nogal royaal uitgevallen auto.
Ik bracht ons karretje weg terwijl de dames en met de jongen meegingen om de andere weg te brengen.
Toen ik terug was bij de auto vond ik dat het wel erg lang duurde. Tenslotte kwamen ze verontwaardigd terug: er zat helemaal geen muntje in die kar! Dat mens had ons gewoon belazerd en zo het vertrouwen van mijn kleinzoon in de mensheid ernstige schade toegebracht.
Gadverdamme, wat een misselijk wijf!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Muntje

  1. Karin zegt:

    Nou ja zeg!!! Dom wijf…

  2. Erwin zegt zegt:

    maar het levert wel weer een geweldige log

  3. Alternater zegt:

    Ja, vooral die log, die doet ’t ‘m 8)

  4. Dwarsbongel zegt:

    @Karin: Nou, dom? Meer: uitgekookt, slim manipulerend, toch? En daar trap je dan in… Zonder bekommernis om de teleurstelling van zo’n kind.
    @Erwin: dat is ook waar, maar de teleurstelling van mijn kleinzoon is de drijfveer dat ik dit schreef.

Geef een reactie

