Mohammed

Vandaag begint het proces tegen Mohammed B.Hij wil niet voor de rechtbank verschijnen, zich niet laten verdedigen door zijn advocaat.Omdat, naar verluidt, hij geen vertrouwen heeft in het Nederlandse rechtssysteem.Wat wil hij dan?Dat zijn handen en voeten worden afgehakt, zoals in een aantal Islamitische landen?Of neemt hij het de politie kwalijk dat ze hem niet hebben doodgeschoten?Of denkt hij nog steeds dat hem 92 maagden staan op te wachten in het hiernamaals?Goh, en hij ziet er eigenlijk wel intelligent uit…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Mohammed

  1. Marijke zegt:

    Het bericht dat die gestoorde geest denkt – nadat hij het ergste gedaan heeft wat de ene mens de ander aan kan doen: iemand van het leven te beroven- dat hij nog het recht heeft om te bepalen of hij verdedigd wil worden of niet, grenst aan het meest verbijsterende voorbeeld van een zelfingenomen gedrocht dat zich helaas nog mens mag noemen.

  2. Karin zegt:

    Het feit dat hij Theo van Gogh vermoord heeft maakt hem niet ‘erger’ vind ik.. Alle moordenaars, hup achter slot en grendel… Simpel..

  3. Marijke zegt:

    @Karin: mee eens, natuurlijk. Daarom heb ik ook niet specifiek Mohammed B. bedoeld toen ik het had over ‘het ergste wat een mens een ander mens kan aandoen”.
    Maar, als iemand, in dit geval wel M.B. dan ook nog pretenties heeft ben ik verbijsterd!

  4. Pieta zegt:

    Volgens mij weet die jongen zelf niet eens zo goed wat hij wil en denkt…

  5. Niklas zegt:

    @Pieta: is dit misschien het antwoord dat je zoekt?

  6. Dwarsbongel zegt:

    @Marijke: Het gevoel dat mij overweldigt als ik de foto van Mohammed B. zie en zijn gedrag analyseer (voor zover ik dat kan), is, dat ik met een uiterst intelligente, rationele knaap te maken heb, die emotioneel is geaborteerd.

  7. Erwin zegt zegt:

    het worden al steeds meer maagden
    verschrikkelijk
    ik weet niet wat erger is iemand vermoorden of 72 maagden
    ik denk trouwens dat iemand die moordt niet écht rationeel kan denken

  8. Dwarsbongel zegt:

    @Erwin: Of denkt hij juist wel rationeel, maar met barrieres in zijn gevoel?
    Vandaag heeft hij, op de tweede dag van zijn proces, een verklaring afgelegd, die wijst op een doortimmerde beredenering van zijn daad, met een zorgvuldig uitgewerkt plan van aanpak. Heel rationeel, maar in zijn verklaring wees hij elk gevoel van medeleven met slachtoffer en nabestaanden af.
    Ook in WO-2 zijn bij ons door verzetsmensen liquidaties uitgevoerd (dat mag je toch ook moorden noemen) op puur rationele gronden: gevaar voor medewerkers van het verzet of voorkomen van verraad van onderduikadressen door collaborateurs. Daarvoor hebben mensen toen hun gevoel moeten uitschakelen.

  9. Niklas zegt:

    Denk je dat hij aan die 72ste maagd zou toekomen?
    Ik heb ergens een log gezien, waarin de schrijver/fster zich afvroeg wat daar zo leuk aan is, al die angstige, kermende maagden.
    Nou ja, met zijn gevoelloosheid…

  10. Erwin zegt zegt:

    Het blijft mijn vraag wat dan nog rationeel is. Is het aangeleerd of denkt men zelf is ook nog eens de vraag en wat gaat er dan door zijn hoofd?

  11. Dwarsbongel zegt:

    Met rationeel denken bedoel ik: strikt volgens de regels van een bepaalde logica, op basis van bepaalde (daar gaan we weer) waarden en normen. Zonder de invloed van gevoelens. Of het moeten gevoelens zijn die van je eisen dat je je tot in het absurde aan die regels houdt en andere, normaal menselijke gevoelens uitsluit.

Geef een reactie

