Kleurenblind?

Het aantal mensen dat kleuren niet of niet helemaal goed ziet, is misschien groter dan je denkt. Dat is een probleem om rekening mee te houden bij het ontwerpen van je website.
Test hier in welke mate jij zelf kleuren goed of minder goed ziet.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op Kleurenblind?

  1. Alternater zegt:

    Kewl….
    “U heeft alle getallen goed gezien. Dat betekent dat u normaal kleuren kunt onderscheiden.”
    Maar normaal scheid ik geen enkele kleur onder de andere,
    maar aan de andere kant scheit ik wel soms alle kleuren onder.
    Pardon voor mijn creatief woordgebruik, maar ik kon het niet laten.

  2. Erwin zegt zegt:

    Ik bleef hangen op al die andere vragen en berekeningen. Grappig, mijn lengte klopt zo’n 18 cm niet.

  3. Niklas zegt:

    @Dwarsbongel: fijn dat je die test gelinkt hebt, bij sommige websites dacht ik dat het aan mij lag…
    @Alternater: volgens de dikke van Dale, die in mijn geval zo dun is als een CD, moet het woord wat jij in je voorlaatste regel gebruikt, met een lange ij, en betekent het in de twee na laatste regel (gewestelijk) grens of afscheiding.

  4. Alternater zegt:

    @Niklas: Dat wist ik wel, maar zo stond het er begreipelijker.
    Zelf ben ik bij vlagen ook wel een taalpurist.

    Jaja, het is begrijpelijk.

    En, ff tellen, bij de twee na laatste regel doelde ik op rassendiscriminatie, kleurscheiding, maar dat zal wel begrepen zijn?

  5. Karin zegt:

    Kleuren??? Ik zie helemaal geen kleuren..

  6. Dwarsbongel zegt:

    @Karin: probeer het nog eens, ik geloof dat ‘ie af en toe even niet beschikbaar is. Nu was ‘ie er wel weer, zonet even niet.

  7. Dwarsbongel zegt:

    Als de link in de log niet werkt, is hier een site over kleurenblindheid te vinden met een uitgebreidere test. Leg dan wel pen en papier klaar.

  8. ruthje zegt:

    kleurenblindheid is een aangeboren afwijking die alleen maar bij mannen voorkomt!
    Dus mannen..wie is er nu het zwakke geslacht;)

    liefs ruthje

  9. Dwarsbongel zegt:

    @ruthje: Nu trek je toch overhaaste conclusies, denk ik: het komt 8x zo vaak voor bij mannen dan bij vrouwen, maar VROUWEN GEVEN HET HET WEL DOOR AAN HUN (MANNELIJKE) KINDEREN!
    Is dat sterk of …?

Geef een reactie

