Nog even zeuren over NS-informatie

Ik had het al over de omroepberichten op stations en in treinen.
De gele borden op stations geven perfect aan op welk perron je hoe laat moet zijn om te komen waar je naartoe moet.
Wel eens op een perron gestaan bij het juiste spoor, en dan verdwaasd gekeken naar de informatie op de “klapperborden” waar, naast de klok, op staat waarheen en hoe laat de eerstvolgende trein op dat spoor vertrekt? Verdwaasd omdat er zoiets staat als: “Achterste treinstel gaat niet verder dan AAA”, of: “Voorste treinstel gaat naar BBB, achterste trteinstel gaat naar CCC”.
Wat is voor, wat is achter? Als straks de trein binnenkomt, vertrekt hij dan in dezelfde richting als vanwaar hij gekomen is, of gaat hij verder? Als de trein uit drie of vier delen bestaat, wat hoort dan bij het achterste en wat bij het voorste?
Als je de reis dagelijks maakt zal het wel uit gewoonte bekend zijn, maar op dat gebied heb ik al de gekste dingen meegemaakt. Uitstappen bij het “eindpunt” en weer instappen voor een heel andere route in dezelfde trein, treinen waarvan je logischerwijze mag verwachten dat ze teruggaan die de andere kant op gaan, en omgekeerd.
Kunnen ze bij de NS daar niet eens iemand op zetten die daar een duidelijke aanduidingsmethode voor verzint?
Volgens een recent onderzoek hebben ze toch al drie keer zoveel kantoorpersoneel dan nodig is.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Nog even zeuren over NS-informatie

  1. linda zegt:

    Ja dat vind ik soms ook wel erg vreemd. Vaak staat dat in het treinstel wel aangegeven, maar ik heb al meerdere keren gehad dat ik alsnog naar een ander treinstel moest overstappen.

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Linda: De laatste keer stond bij ons op beide treinstellen aan de buitenkant nog het station aangegeven waar wij INstapten, dus waar de trein net aangekomen was. Vlak nadat wij ingestapt waren reed hij ook alweer weg. En we moesten dus halverwege overstappen, omdat we unaniem verkeerd gegokt hadden, alle logica ten spijt.

  3. Alternater zegt:

    Over informatieborden… Op station Leiden:
    De klapperborden doen het nog het beste, maar als er een klappertje kapot is, wordt het niet (meer?) gemaakt. Onkundig of geen personeel meer daarvoor? De electronische borden, zowel de niet-vertraging en storingsborden als de electronische vertrekstaten werken niet meer. Een schitterende windows fatale fout melding prijkt al enige dagen op de monitoren……

    Ik gebruik dan ook mijn eigen kompas om naar mijn trein te laveren.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s