Grondrechten?

De rechter heeft de Nederlandse overheid verboden om nog langer subsidie te verstrekken aan de SGP (Staatkundig Gereformeerde Partij).
Die subsidie bedraagt tot nu toe 1,1 miljoen Euro per jaar.
Vrouwen zijn uitgesloten van het volledig lidmaatschap van deze zwartekousenclub en ze mogen zich b.v. niet verkiesbaar stellen voor politieke functies. Dat wordt door de rechter gezien als discriminatie van vrouwen en strijdig met internationale verdragen die ook door Nederland ondertekend zijn.
De rechter heeft de SGP niet verboden verklaard, omdat zich geen SGP-vrouwen hadden aangesloten bij de acht instanties die de rechtszaak hadden aangespannen.
(Kan de rechter mij uitleggen hoe vrouwen die statutair de SGP niet mogen vertegenwoordigen, de SGP-vrouwen kunnen vertegenwoordigen?)
Lees b.v. RTLNieuws.nl.

Tegen dit gerechtelijke vonnis gaat de Nederlandse Staat in beroep, omdat er twee conflicterende grondrechten in het geding zouden zijn: het verbod op discriminatie versus de vrijheid van vereniging en vrijheid van vergadering.
Lees b.v. RTLNieuws.nl.

Ik vind dat dat grondrechten-conflict er aan de haren bij gesleept wordt: als je de SGP geen subsidie meer geeft, neem je ze toch hun vrijheid van vereniging en vergadering niet af?
Dus: gewoon dicht die geldkraan. Besteed dat geld liever om een onafhankelijke Publieke Omroep in stand te houden, en verspil ook geen geld aan dat hoger beroep!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Grondrechten?

  1. Reuze benieuwd wie je bent………Ik ben nu wat meer in het schouderophaalmoment van m’n leven. Ik strijd al zo lang eigenlijk. Wat schreef ik ook weer in mijn agenda? Hij ligt beneden…..o, ja ‘Ik ervaar elke dag als een aanslag”. Daarom heb ik gisteren even zuurstof bijgetankt en gewoon NIETS gedaan om weer wat leven op te bouwen en dan toch weer inspiratie gekregen.

    Dus toch verwondering……….

    Toen ik die SGPmannen zag moest ik lachen. Het was eigenlijk slapstick. Ja toch niet dan?

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Annet: Gelukkig heb ik niet middenin dat hele zwarte clubje gezeten, maar ik ben wel opgegroeid in de sfeer van ’s zondags niet mogen fietsen. Ik begrijp dus een beetje hoe dat voelt, maar ook hoe het voelt als je dat harnas hebt afgeschud, voorzover dat lukt.
    Ik maak me kwaad om dit dogmatische misbruik van het door God gegeven verstand, en tegelijk heb ik medelijden met deze “godsdienst”-junkies: misschien is deze verslaving wel moeilijker af te schudden dan heroïne, want je gaat naar de hel als je twijfelt.
    Steeds je verstand misbruiken om je emoties en je gezond verstand weg te redeneren, want alles wat plezierig is is fout, en elke kwelling moet je als genoegen beredeneren.

    En inderdaad, als je even afstand neemt, lach je je slap om hun krampachtigheid en hun dramatische vertoningen als het uitkomt dat er iemand een scheve schaats gereden heeft.
    Herinner je je die blèrende TV-dominee Jimmy Swaggart nog, die wat met z’n secretaresse had uitgevroten ofzo?
    Zulke boetedoeningen doen ze hier in de eigen kerk (TV is bij de SGP immers een instrument van de duivel zelf!?), als een meisje vóór het huwelijk zwanger is geraakt.

  3. Dwarsbongel zegt:

    Ik ben er wel mee bezig he? Kijk ook maar eens hier.

Geef een reactie

