Zieke geest

Lammi en Roelof Luten, de ouders van het in mei 1993 vermoorde meisje Andrea, worden bedreigd via internet. Dat meldt o.a. het Dagblad van het Noorden.
De dader loopt nog altijd vrij rond.
Lammi en Roelof hebben aangifte gedaan van de bedreigingen bij bij de politie. Ze zijn deze zomer een aantal malen persoonlijk bedreigd via internet, en zeer recent worden allerlei insinuaties en verdachtmakingen tegen hen geplaatst op de weblog: www.wievermoordeandrea.punt.nl.

Ik heb daar even rondgekeken, en ben daar kotsberoerd van geworden (klik op de log: “Wie vermoorde Andrea Luten”, en dan op “reacties”).
De “held” die deze log heeft opgezet, noemt zich: “het broertje van?” en reageert uiterst vreemd op de reacties van Lammi Luten, die de moeite neemt om tot een vorm van communicatie te komen.

Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan deze: hier zit een vreselijk zieke geest achter.
– Waarom gaat hij (ik kan me niet voorstellen dat het een “zij” is) niet naar de politie, als hij zegt zoveel te weten?
РOf is het een gestoord iemand die graag interessant wil doen? Presteer dan ̩cht iets, en doe niet interessant over de ruggen van deze ouders, die hun enige kind aan een moordenaarshand verloren hebben.
– Is het iemand die op zijn manier nog frustraties heeft af te rekenen met Lammi en Roelof? Dan moet hij tot een kring vrij dicht rond hen behoren of behoord hebben.
– Waarom leest hij dingen in Lammi’s boek die er absoluut niet in staan? Ik heb het ook gelezen, nauwkeurig. Wat deze figuur er in leest, kan alleen maar ontsproten zijn aan een verwrongen geest.
– Is het iemand die zelf een ernstig misdrijf gepleegd heeft, en op deze manier aandacht wil trekken? Het zal niet de eerste keer zijn dat een dader niet tevreden is voordat hij gepakt en ontmaskerd is, en daarmee de “erkenning” krijgt voor zijn daad.
– Of is het de dader zelf?

In elke geval moet het een gewetenloze, morbide geest zijn, met een volstrekte afwezigheid van empathisch vermogen.

Het is een goede zaak dat de Hoge Raad juist de uitspraak heeft gedaan, dat een provider de klantgegevens moet verstrekken aan een particulier, van iemand die hem anoniem beschuldigt van oplichting.
Dit weegt vele malen zwaarder, en laat de rechter dat aan deze figuur duidelijk maken!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zieke geest

  1. Monique zegt:

    Het is inmiddels alweer een paar dagen geleden dat jij bovenstaande log hebt geplaatst, en ik weet niet of je nog op de bewuste site hebt gekeken, maar inmiddels is het echt een krankzinnig zooitje geworden! Ik ben zelf een Ruiner en voel alleen maar plaatsvervangende schaamte. Zouden het echt dorpsgenoten zijn die zulke ziekelijke reacties achterlaten of zijn het ‘gewoon zieke geesten’? Ik weet het – niet lezen, maar ik kan het ook niet laten.
    Hopelijk grijpt justitie hier zeer snel in want dit is echt te gek voor woorden.

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Monique: Ik heb nu weer even gekeken, maar het slaat allemaal nergens meer op. Toch blijkt dat er nog veel mensen mee bezig zijn, alleen is de vraag of dat op een gezonde manier is.
    Ik zou het erg verstandig vinden als justitie eens grondig ging uitzoeken wie er allemaal achter die reacties zitten. Want dat er een heleboel schorem zit te reageren op dat log is duidelijk.
    Ik heb nog niet vaak zo hard de grens afgebakend gezien tussen goed en kwaad, al is het hier misschien ook vaak een gebrek aan verstandelijke vermogens.
    Wat bijvoorbeeld te denken van die Bert, die voortdurend beweert niet “die andere Bert” te zijn?
    Wat te denken van die volledig anonieme reacties?
    Pubers, gekken, en oprecht betrokken mensen, dat vind ik op dat weblog.

Geef een reactie

