In de krant…

Woensdag j.l. heeft er een artikel in het Dagblad van het Noorden gestaan (alleen in de papieren versie) over mijn lief en haar web-log positiefbericht, waarvoor ze elke dag tenminste één positief bericht uit het nieuws zoekt. Ze heeft daar al een aantal leuke reacties op gehad, en ons beider statistieken vertonen ook een positieve trend.

Van het interview zelf heeft ze verslag gedaan op haar meer persoonlijke web-log, De Zonzijde. Soms leek het eventjes meer op “bijpraten” dan op een interview. De journaliste, Marscha van Noesel, kennen we allebei al langer, maar voor mijn lief is ze een vriendin uit de tijd van de eerste vrouwencafé’s.
Marscha heeft kortgeleden haar debuutroman Verbeeld verlangen uitgebracht bij uitgeverij Gopher, dezelfde uitgever waar mijn bundel Hoeveel vormen kent vuur is verschenen, net als de tentoonstellingscatalogus van SteenLetterBeeld, het samenwerkingsproject van 9 dichters en 20 schilders. Daarin staan o.a. gedichten van mijn lief en mij.

Ook grappig is, dat Marscha mijn lief in 1980, in ditzelfde huis en in dezelfde kamer, ook al eens had geïnterviewd. Dat artikel had ze bewaard en liet het zien. Marscha herinnerde zich dat uiteraard niet meer, stel je voor dat ze alle artikelen die ze geschreven heeft nog zou moeten herinneren. Maar ze wist nog wel een aardige anecdote te vertellen over de mevrouw die op dezelfde pagina op een foto stond. Marscha heeft wel een kopie gemaakt van die bladzijde.
En wij lachen samen om de stelling die mijn lief toen poneerde: “Ik boycot het huwelijk, zolang andere samenlevingsvormen niet dezelfde rechten hebben.” Die belofte is ingelost. Wij hadden allebei gedacht nooit weer te trouwen, maar dat hebben we in 2004 toch wel gedaan.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

