Boswandeling

Vanmorgen maakte ik een boswandeling. Het was er heerlijk rustig en stil.
Nou ja, laat maar.
Toen ik me van de stilte bewust werd, drong tot me door dat ik me kon orïenteren op het niet aflatende geluid van de drie rond het bos liggende wegen.
Toch is het er stiller dan midden tussen de huizen.
Ik hoorde een zacht geluid.
Een vogelroep. Veraf of een kleine vogel?
In de boomtoppen of er boven? Er boven.
Een vlucht ganzen in keurige V-formatie. Even later een tweede V.
Ik zag ze overvliegen in westelijke richting en ik dacht: H5N1?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

