Gedichtendag: Beeldgedicht


Gooi nooit oude schoenen weg
voordat je er een gedicht over hebt gemaakt.

Niklas

Gewoon schoenen

Ooit gekozen
nieuw
als mooi

lang gedragen
zij mij
ik hen

nu oud
voetgevormd
der stappen zat
ontveterde pose
laatste reis
Afscheid.

Tekst & foto © Gauke Zijlstra, 2004

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Gedichtendag: Beeldgedicht

  1. Pasula zegt:

    Maar nu zijn ze dus wel weggegooid begrijp ik… 😉

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Pasula: Ja, met pijn in m’n hart, want ze liepen zo lekker…

  3. Alternater zegt:

    Kleuren maken mijn dag
    en ook bongel zo dwars
    kleurt zelfs mijn lach.

  4. Dwarsbongel zegt:

    @Alternater: Hmm, mooi groen!

Geef een reactie

