Vader (2)

Ik kom nog even terug op mijn verhaal "Vader" van 21-12-2006, omdat ik gemerkt heb dat er behoefte is aan meer informatie over incest en dergelijke.
Voorkom incest door het herkennen van de voorbereidende fase, ook wel "grooming" genoemd.

Een betrouwbare informatiebron met verschillende onderwerpen op het gebied van sexueel misbruik vind je op www.seksueelmisdrijf.nl. Ook de achtergronden worden besproken, zoals hoe de omgeving (niet) reageert en waarom.
Eventueel kan Slachofferhulp Nederland je helpen bij het doen van aangifte als je denkt niet serieus genomen te worden (dat heeft bijna elk slachtoffer), je schaamt (dat is vaak zo, maar onterecht!), of bang bent voor de dader.

Aangepast 28-01-2008; zie ook: Virtueel Ramptoerisme

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op Vader (2)

  1. Erwin Troost zegt:

    Goed dat je hier aandacht aangeeft.

  2. Pasula zegt:

    Ik denk dat de mensen die hier behoefte aan hebben niet zullen reageren. Wel handig dat je de links erbij zet.

  3. Dwarsbongel zegt:

    @Erwin: Incest gebeurt veel vaker dan je denkt. Volgens de genoemde site heeft of krijgt 1 op de 7 meisjes er mee te maken.
    @Pasula: Slachtoffers en daders zullen er niet openlijk over willen “praten” op een weblog. Geen van beide zal veel aan mij hebben, daarom staan de links er bij. Dat is eigenlijk het enige wat ik voor ze kan doen.

Geef een reactie

