Heden en verleden

Ik ben een eindje verder in het boek waarvan ik hoop dat het me iets vertelt van de verhalen uit zijn tijd in militaire dienst, die mijn vader me niet heeft kunnen vertellen.

Mijn vader was, op 10 mei 1940 ’s morgens, volgens de gegevens die ik nu heb, vrijwel zeker in de buurt van vliegveld Bergen (NH). Ik las gisteren hoe, als eerste, dit vliegveld op dat moment volstrekt overrompelend werd gebombardeerd door Duitse vliegtuigen.
Toeval, maar ook gisteren was prominent in het nieuws, dat de “zwarte weduwe” Rost van Tonningen, die hardnekkig propaganda bleef maken voor nazi-standpunten, is overleden. Hoewel haar drie zoons zich van haar afkeerden, schreef de oudste dit in memoriam.

Intussen blijf ik vergelijken in hoeverre ik overeenkomsten vind tussen het boek en de gegevens die ik heb over mijn vader. Ook ben ik op het web aan het zoeken geslagen en vind meer dan ik verwacht had. Later meer.

Dit bericht werd geplaatst in Zoektocht naar voetsporen van mijn vader. Bookmark de permalink .

Een reactie op Heden en verleden

  1. Pasula zegt:

    Op zich wel spannend om te zoeken op internet, ik ben op een hele andere manier aan het zoeken maar ik vind het wel interessant waar je nu mee bezig bent.
    Die weduwe, er is al zoveel over gezegd dat ik maar even niks over haar zeg…

Geef een reactie

