Rost van Tonningen

Gisteren heb ik een link geplaatst naar het in memoriam van Grimbert Rost van Tonningen, de oudste zoon van…
Ik vind dat hij zijn gedachten en gevoelens bij het overlijden van zijn moeder op een integere en aangrijpende manier heeft verwoord.
Daarom overviel mij een plaatsvervangende schaamte bij het lezen van sommige van de reacties daarop. Vluchtig geschat, was het merendeel van de reacties respectvol, en terecht.

Ik vind het een schande dat Grimbert Rost van Tonningen de reacties op zijn in memoriam-log heeft moeten blokkeren.
Als iemand zijn moeder verliest, dan heb je te respecteren dat dat een zwaar persoonlijk verlies is.
In dit geval kan het zijn dat je het met verve uitgedragen gedachtengoed van de moeder verafschuwt (dat doe ik ook), maar als de zoon daar afstand van genomen heeft, geeft het al helemaal geen pas om dit respectloos af te reageren bij zijn in memoriam.
Als dan de ergerlijkste reacties ook nog eens anoniem worden geplaatst, dan zegt dat alles over het laag-bij-de grondse niveau van de reageerder.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Rost van Tonningen

  1. Lin zegt:

    Dat is inderdaad schandalig. En gelijk het nadeel van internet, mensen roepen van alles wat ze (hopelijk) in het echte leven niet zouden doen.

  2. fijnegozer zegt:

    Ook ik ben het niet met de Zwarte Weduwe eens. Maar dat kan de zoon niet kwalijk genomen worden. Fijne avond Bongel.

  3. Erwin Troost zegt:

    Ik houd ook niet van die anonimiteit, maar om hier mijn mening over te geven; daar ben ik niet de juiste persoon voor.

  4. peet zegt:

    Ja dat zijn hele binken die dat doen, maar ja ze zullen zelf nog geen persoonlijk verlies gehad hebben denk ik dan maar, want ander ben je niet zo respectloos, ook als je het niet met iemand eens bent reageer dan gewoon niet, vooral niet als iemand gestorven is en zich niet meer kan verdedigen. Ik ben mijn moeder sinds nov 2004 kwijtgeraakt en ik mis haar vreselijk nog elke dag zou ik haar dingen willen vertellen. Of een mening of raad vragen helaas het kan niet meer. Mensen denk eerst na eer je iemand een ongezouten mening geeft, ieder mens heeft gevoel.

Geef een reactie

