Zeeleeuwen en giraffen

We waren eerste Paasdag in Dierenpark Emmen. Zonder me daarvan bewust te zijn, heb ik een van de laatste foto´s gemaakt van de laatste Manenrobben of Patagonische Zeeleeuwen. De volgende dag hebben de laatste dieren van deze kudde een spuitje gehad, omdat ze leden aan een vorm van TBC.

070408_manenrobben

Achteraf las ik, dat die Paaszondagochtend de indrukwekkende mannelijke giraffe Nexus dood in zijn stal lag. Onwetend van dit drama, heb ik de rouwende kudde giraffen gefotografeerd, als een mooi romantisch plaatje…

070408_savanne

Foto´s: ©Dwarsbongel.  Lees meer >>

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Zeeleeuwen en giraffen

  1. tagrijn zegt:

    Allemaal heel zielig, maar ik heb mijn leven lang al een aversie gehad tegen dierentuinen, circussen, vogelkooitjes e.d. Kortom, tegen alles waarbij mensen dieren in gevangenschap houden. Eigenlijk heel hypocriet, want ik eet wel vlees.

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Tagrijn: Ik ken deze dierentuin vanaf mijn jongste jeugd. Van wat het vroeger was is niets meer over. De gedachten achter dierentuinen zijn falikant gewijzigd. Destijds werden dieren vertoond als curiositeit, nu zijn er fokprogramma’s voor bedreigde soorten. De educatieve kant vind ik ook belangrijk, en daar wordt in Emmen ook veel aan gedaan. Dat wordt gefinancierd uit het “aapjes kijken”…

  3. Pasula zegt:

    Wat een leed! En als onwetende schiet je er foto’s van. Wel bijzonder toch…

  4. JWN. zegt:

    Ik haat het als dieren overlijden. Vraag me niet waarom..

  5. Wiesje zegt:

    Zo geven de foto’s een nog eens extra gedachten aan het hele gebeuren .. maar goed dat we niet alles van te voren weten.

  6. fien zegt:

    Jeetje, lijkt me raar..

  7. Zouden daarom die apen op dat eiland zijn gaan zitten ze zagen de dood van de giraffe aankomen??

  8. HUUB zegt:

    ja bijzonder dus…

  9. Natasza zegt:

    Dieren zijn heel bijzonder en puur. Zwanen bijvoorbeeld, zoeken een partner voor het leven. Overlijdt de partner, dan blijft de ander de rest van haar/zijn leven alleen. Complete monogamie dus… Heel apart.

    Carpe Diem
    Natasza

  10. fijnegozer zegt:

    Wat triest allemaal, eerst al van die zeerobben en dan ook nog die giraffe die overleden was. Ik wens jou in ieder geval een fijne zondag. Groetjes FG

  11. Marcel zegt:

    Dat is wel wat je noemt: een dramabezoek aan de dierentuin! Gelukkig had je het niet door tijdens het bezoek.

Geef een reactie

