BBBQ

Het is natuurlijk helemaal geen nieuws dat er in ons buurtje een buurtbarbeque is georganiseerd, en dat het tot in de late uurtjes heeft geduurd, dankzij het fraaie weer. Zoiets gebeurt op veel plaatsen. In ons buurtje was het voor het eerst dat ik het meemaakte, maar ik woon hier ook nog maar drie jaar.
Ik heb wel een brief zien langskomen dat er hier in de straat in een veel groter kader iets georganiseerd zou worden, maar dan krijg je te maken met mensen die je niet eens van gezicht kent.
Dit was een gelegenheid waarbij je mensen die je regelmatig langs ziet lopen, beter leert kennen door in een ontspannen sfeer het eens over andere zaken dan het weer te hebben. Ook persoonlijke dingen, waarbij natuurlijk de diepgang afhangt van het verloop van het gesprek en de invloeden van rondom.

Dat het op 14 juli was, lag aan de samenloop van agenda´s; niet aan de Franse bestorming van de Bastille.

Een fotoimpressie, die het begin van de avond representeert:

Bbbquattro_1
1) Er was iets te drinken 2) en iets te eten,
3) het was gezellig en 4) er was ook een toetje.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op BBBQ

  1. Marijke zegt:

    En ik woon hier al bijna dertig jaar, maar het lijkt alsof ik nu pas besef (Vroeger bemoeide ik mij niet zo met ‘de buurtjes’)
    hoe leuk het hier wonen is met al die -nu veelal jonge -mensen, die mij weliswaar doen realiseren dat ik niet meer één van hen (qua leeftijd) ben, maar op een dieper niveau juist weer heel erg wel.
    En, niet onbelangrijk, mijn lief voelde dit ook zo. En dat al na drie jaar!

  2. tagrijn zegt:

    Zo’n buurtbbq zie ik echt niet zitten. Allemaal wat te geforceerd. Ik hoef niet zo nodig iedereen uit de buurt goed te kennen. Goedemorgen en af en toe een praatje vind ik wel genoeg.

  3. Dwarsbongel zegt:

    @Marijke: Een buurtje is iets dynamisch. Wat er gebeurt en hoe, dat hangt af van de mensen die er samen wonen. Met iemand waarmee ik in het begin moeite had, kom ik nu goed uit. Met vroegere directe buren had ik nauwelijks contact, nu hebben we met de nieuwe samen een heel fijn contact zonder elkaar onder de voet te lopen. Gezichten hebben namen gekregen en een achtergrond.
    @Tagrijn: Dit was niet geforceerd: wie niet wou meedoen deed niet mee, even goede vrienden. Ik herinner me ook de tijd dat ik geen behoefte had aan contact, een eenling was. Nu is het leuk door de mensen hier, en wie je nog niet kende en toch meedoet, doet dat ook om jou te leren kennen.

  4. Erwin Troost zegt:

    Voordat ik hier kwam wonen hielden ze ook wel eens BBBQ’s, maar dat is allemaal verandert. Ik stel mijzelf hier geen vragen bij of het aan mij zal liggen… of?

  5. Natasza zegt:

    Leuk hoor zo’n buurtbbq. Wij doen dit hier ook elk jaar en is altijd een heel leuk gebeuren.

    Slaap lekker.

    Bye
    Tz

  6. Pasula zegt:

    Nog nooit meegemaakt zo’n buurtbbq, er is een paar straten verderop wel iemand actief die het alleen voor die straat organiseert, elk jaar weer, maar in de straat waar ik woon zijn de mensen er niet zo happig op, veelal mensen die 80 uur per week werken enzo.

  7. Marijke zegt:

    @Pasula: dan wordt het zeker tijd voor die hardwerkende mensen dat ze eens een keertje uit hun bol (lees: hun denkhoofd even laten rusten) gaan met een buurtfeestje o.i.d.

  8. fijnegozer zegt:

    De baby nu al aan het bier? Met de fles grootgebracht zeker.

Geef een reactie

