Oengaaah

Vanavond (26-2-2008) in “De wereld draait door” Joost den Draaijer, en zijn Oengaaaaaah, destijds een fenomeen op de radio. Een wedstrijd wie die kreet het langst kon volhouden. Je kon bellen en Joost nam de tijd op.
We hadden vrijwel altijd de radio aan op de afdeling. Joost z’n oengaaaaaah begon. De deelnemer hield het nogal lang vol, en onze chef raakte geïrriteerd. Hij sprong overeind en draaide abrupt de radio uit.
Juist op dat moment kwam collega B. vanaf de gang de afdeling binnen. De deur ging open en we hoorden de stem van B. “…aaaaaaaaaaah”.
Hij keek verbaasd toen we allemaal begonnen te lachen, inclusief de chef.
Ik denk dat hij toen heeft geleerd hoe hij de lachers op zijn hand kon krijgen, nadat we hem de situatie hadden uitgelegd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Oengaaah

  1. UncleB zegt:

    Lachers op je hand krijgen lijkt me zwaarwegend.

  2. Gelkinghe zegt:

    Een uitzending van ‘Joost mag het weten’ uit 1968:
    [audio src="http://www.offringa.nl/sound/jmhw6801.mp3" /]
    Ik weet niet of Oenga er (nog) in voorkomt.

  3. Dwarsbongel zegt:

    @Gelkinghe: Dank je voor de link, via-via vond ik zo een link naar de actuele pagina van mijn eerste uitgever!
    @uncleb: Het zijn sterke handen die de lachers blijvend kunnen dragen.

  4. tagrijn zegt:

    Als de chef nu niet had gelachen, zou
    hij voor het leven getekend zijn…

  5. Natasza zegt:

    Ik heb de uitzending gezien. Was interessant en leuk.

    Fijn weekend.

    Carpe Diem
    Natasza

Geef een reactie

