Brug uit het archief

Brug0001 Ik had redenen om te snuffelen in het "archief" dat mijn moeder mij heeft nagelaten. Daar vond ik dit foto´tje. Zou het een van de drie bruggen uit 1941 zijn?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Brug uit het archief

  1. tagrijn zegt:

    Daar zou ik je graag antwoord op geven, maar ja, ik weet het gewoon niet!

  2. Natasza zegt:

    Ik weet het ook niet… tijd om onderzoek te plegen!

  3. Xiwel zegt:

    Zelf denk ik eerder dat het bijvoorbeeld de oude brug bij Uitwelingerga: http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=52.999535~5.706397&style=a&lvl=19&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=12204296&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1 is. Dwz het water is vrij breed, er is een middedeel dat niet opengaat, alleen aan de zijkant zit een brugdeel dat open kan. (ook mooi lullig op die luchtfoto: doe de brugwachter de zijbrug open en gaat de schipper gewoon rechtdoor onder het dichte middendeel door. 🙂

  4. Dwarsbongel zegt:

    @Tagrijn, Natasza: het is niet echt belangrijk om precies te weten. Het gaat om het gevoel dat er iets “tastbaars” is geweest en een visuele herinnering daaraan.
    @Xiwel: Dank je voor de suggesties! Ben je “bruggenkundige” of iets dergelijks? Die beide bruggen moet ik toch wel een aantal malen bereden hebben. Maar ik denk dat alle bruggen in belangrijke verkeersaders uit 1941 inmiddels wel zijn vervangen of rigoreus aangepast aan het moderne verkeer…

Geef een reactie

