Hiernamaals in het hiernumaals

Vanmiddag mag ik een bijdrage leveren aan de opening van de expositie "Nirwana, Het hiernamaals centraal" bij Kunstreizigers in Groningen. Ik neem o.a. dit gedicht mee:

Stenen

Ik doe de ronde langs
de stenen die de namen dragen
van hen die mij zijn voorgegaan
en lees ze één voor één

Ik tel nog één voor één
de stenen die gezichten dragen
van hen die mij zijn voorgegaan
en tel er telkens meer.

© Gauke Zijlstra, 1997. (uit: Hoeveel vormen kent vuur)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op Hiernamaals in het hiernumaals

  1. tagrijn zegt:

    Somber gedicht, maar wel mooi verwoord.

  2. harma zegt:

    Ontroerend en aangrijpend door z’n eenvoud.
    Dank je voor dit gedicht,
    Harma

  3. Dwarsbongel zegt:

    @Tagrijn: dank je. Het is overigens meer geschreven in een beschouwende bui dan een sombere, naar aanleiding van mijn vaste ronde. Die doe ik zo ongeveer tweemaal per jaar. Dat geeft me rust.
    @Harma: Dank je voor je reactie. Op mijn vaste ronde hier kom ik ook langs jouw vader, die in mijn jeugd toch ook wel iets betekend heeft!

  4. Pasula zegt:

    Een erg mooi en tijdloos gedicht. Dank voor het delen!

Geef een reactie

