De Hotline van God

Ik belde 06 4424 4901, de Hotline van God, maar kreeg zijn voice-mail. Ik heb wel ingesproken:

O God, met Dwarsbongel. Jammer dat ik je nou net niet thuis tref. Ik had al heel lang geen teken van leven meer van je opgevangen, alleen des mensen gepraat over je.

Maar je blijkt met je tijd mee te gaan, en dat is wel heel anders dan ik je heb leren kennen! Nu ik dit ontdek, durf ik je ook tutoyeren, dan komen we wat dichter bij elkaar.

Je werd me van kind af aan altijd afgeschilderd als een echte boeman, misantropisch en perfectionistisch.
Sommige mensen die zeggen dat ze de waarheid over je in pacht hebben, doen dat nog steeds. Die vinden dat ze jou, de Almachtige, tegen ons, nietige mensen, moeten beschermen. Maar eigenlijk schermen ze hun eigen geloof af tegen de grote boze wereld!

Asjeblieft, straf hen door het wonder te verrichten, dat ook zij tot inzicht komen dat wat zij prediken als God’s liefde, helemaal geen liefde is.
Leer hen wat werkelijke liefde is.

Hun straf zal dan niets meer of minder zijn dan een zegen voor henzelf en voor de gehele mensheid.

O ja, er komt nou ook een tentoonstelling, geïnspireerd op je telefoonlijn, kun je vinden op internet!

Nou, tot ziens dan maar he? Doei!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op De Hotline van God

  1. AC zegt:

    denk je dat Hij z’n voicemail regelmatig afluistert? of heeft Hij toch liever een smsje?

  2. Dwarsbongel zegt:

    @AC: Men zegt dat SMSjes veel gauwer tot misverstanden en dan ruzie leiden, dus heb ik het maar niet geprobeerd…

  3. blue zegt:

    Ik ben benieuwd wat ik zoal met Hem te bespreken zou hebben, ik zou ’t nu bij God niet weten.

  4. FeeX zegt:

    Het gaat niet om de vragen..
    Maar het antwoord daarop..
    En die krijg je niet zomaar/ maar zo.

    Gelukkig is geloof (daarom dus) een geloof en geen weten?

  5. Pasula zegt:

    Van god los, dit stukje. 😉
    Ik wens jou en god fijne paasdagen.

Geef een reactie

