14 mei 2009, een gewone dag?

Gistermorgen zijn we samen huishoudelijk werk gaan doen op Marijke’s vaste adres. Ze had een stijve nek en durft normaal al nauwelijks met de stofzuiger de trappen op en af. Stofzuigers hanteren kan ik ook.
Gistermiddag zijn we druk bezig geweest met een "opdracht": gedichten schrijven voor een evenement bij KunstKwartier Waanderveld.
Toch waren we ons er de hele dag van bewust dat het een bijzondere datum was. Twee mensen die ons dierbaar zijn, zijn jarig, maar niet binnen onze actieradius. Ook was het gisteren 65 jaar geleden dat mijn vader overleed.
Toen wij onze bruiloft planden op een vrijdag waarop de puzzel compleet was, bleek dat de zestigste sterfdag van mijn vader te zijn. Ik, wij, besloten om die datum een positieve impuls mee te geven en toch voor die datum te kiezen. Kortom, we waren gisteren exact vijf jaar getrouwd

Ingelijst

Pas laat in de middag besloten we om uit de band te springen en te gaan eten in het restaurant waar we ons bruiloftsdiner hebben genoten, De Lindentuin. Onze foto staat nog steeds op die site, waar ook b.v. Candy Dulfer te vinden is.
We hebben louter  goede herinneringen aan de Lindentuin, daarom hebben wij er in 2007 "de familiedag" georganiseerd, naar ieders tevredenheid.

Voorgerechten

Als voorgerecht nam ik gerookte zalm en Marijke een carpaccio
We waren in het begin van de middag, terug van ons werk, al langs De Lindentuin gereden. We hadden het bord buiten zien staan: "Verse aspergegerechten". Niet uit de kas dus, maar uit de vrije grond. Misschien heeft dat ons wel getriggerd om onze keuze voor het hoofdgerecht te maken. Marijke koos asperges met zalm, ik asperges met beenham.

Hoofdgerechten

Aardappelen, groenten en salade in overvloed

Overig

Gastvrouw Trudy nam een foto van ons terwijl we samen zitten te genieten van dit lekkere en mooi opgemaakte eten.

Samen

Tussendoor haalden we herinneringen op. Bij onze leeftijd is het logisch dat er inmiddels dierbare mensen zijn overleden. Prominente mensen zijn uit beeld verdwenen, anderen namen hun plaats in. In vijf jaar gebeurt zo veel…
Terwijl we met het hoofdgerecht bezig zijn, ontdek ik ineens, over de aardappels heen, door het raam gebouwen waar ik vele jaren van mijn leven gewerkt heb.

Nira

Van 1966 tot 1990 werkte ik op deze lokatie. Ik heb er vele uitbreidingen meegemaakt. Waar op de foto de 1 staat, was de laatste plek waar ik zat op de afdeling Projecten. Voordat die hal werd gebouwd, was daar een rommelig weilandje, waar we tussen de middag voetbalden. De 2 staat bij het kantoorgebouw, dat nog net boven de rest uitsteekt. Daar zat ik vanaf begin 1975 op Ontwikkeling.
Het bedrijf was oorspronkelijk een Nederlands familiebedrijf, NIRA, maar werd in de tachtiger jaren verkocht aan de Zweedse multinational Ericsson. In 1990 verhuisden we naar een nieuw pand op een andere locatie. Ik heb het 34 jaar volgehouden bij dat bedrijf.

Willen we eigenlijk nog wel een nagerecht? We zijn (on)behoorlijk gevuld, en het is allemaal zo lekker en zo mooi verzorgd! Nou, iets lichts dan maar: allebei een toetje van verse vruchten.

Toetje 1

Eigenlijk te mooi om op te eten!

Toetje 2

Behalve dat het er mooi uitzag, was het ook nog heerlijk.
Wij vonden het nu de gelegenheid om onze gastheer en gastvrouw maar eens op de foto te zetten, want Trudy en Dedwin hebben er weer alles aan bijgedragen om van ons lustrum een gedenkwaardig uitstapje te maken!

Dedwin en Trudy

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op 14 mei 2009, een gewone dag?

  1. Brimstone zegt:

    Gefeliciteerd jullie samen met deze bijzondere dag!

  2. Pasula zegt:

    Wat een heerlijk verslag. Gewoon lekker samen genieten, zo hoort het.

  3. marjolein zegt:

    Gefeliciteerd alletwee, en fijn dat het zo’n heerlijke dag werd.

  4. Dwarsbongel & Marijke zegt:

    @Brimstone, Pasula, Marjolein: Dank voor jullie fijne reacties!

  5. Dwarsbongel & Marijke zegt:

    @Brimstone, Pasula, Marjolein: Dank voor jullie fijne reacties!

  6. Lin zegt:

    Gefeliciteerd. Jullie zien er heel gelukkig uit. 🙂

  7. Dwarsbongel zegt:

    @Lin: Dank je; zijn we ook!

  8. Marjan zegt:

    Nog van harte gefeliciteerd!

  9. Yolande zegt:

    Traantjes, zo mooi…

  10. Yolande zegt:

    Zo heb ik het gevoel er toch bij te zijn geweest door dit uitvoerige verslag van zo’n gelukkige dag.
    Ik hou van jullie!

Geef een reactie

