Naaktlopers

090605_rtlttx_104_01

Dat doet me denken aan het verhaal van het oude vrouwtje, dat bij de politie aangifte deed van een man die elke dag op een bepaalde tijd naakt voor het raam stond. Op de aangegeven tijd kwamen twee agenten langs om de klacht te onderzoeken.
– "Nou mevrouwtje, het lijkt typisch een geval van schennis van de openbare eerbaarheid. Wijst u maar eens aan waar het delict zich afspeelt".
– "Komt u maar mee!", zegt ze vinnig.
Ze gaat de agenten voor naar de zolder. Het is een hoge zolder, waar een stoel op een tafel staat.
– "Als u daar even opklimt en door het zolderraam kijkt, dan kunt u het zien! U bent wat groter, dus u hoeft misschien niet op uw tenen staan. Het is die kant op, een klein raam met een blauw kozijn."

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Naaktlopers

  1. Hahaha, een beetje lachen in deze dagen doet mij wel goed!
    Groeten aan Marijke!

  2. Dwarsbongel zegt:

    @Thérèse: Dank je! Ik heb het overgebracht en ze heeft het zelf ook gelezen.

  3. Pasula zegt:

    Wat belachelijk zeg, iedereen loopt toch weleens naakt in zijn huis rond? Velen slapen naakt en douchen naakt en als je dan van kamer naar kamer gaat om je kleren te pakken… enfin. Lamaar, kan me weleens irriteren aan dit soort kulberichten in de media.

  4. Alternater zegt:

    Het stond breed uitgemeten in alle media, maar alle artikelen vertelden hetzelfde.
    Op basis wat in het bericht staat, is een boete natuurlijk kul, wilde men hier een voorbeeld stellen?
    Geef die man gewoon vitrage kado ofzo.

  5. tagrijn zegt:

    Gelukkig kan men bij mij niet naar binnen kijken, anders zou ik heel vaak op de bon gaan. Wat een onzin!

  6. Dwarsbongel zegt:

    Blijven, mijns inziens, de juridische kwesties:
    1) in hoeverre is mijn huis “openbaar”?
    2) ga ik met mijn blote piemel demonstratief aan de straatkant voor het raam paraderen?
    3) waarom lees ik NOOIT dat er een VROUW wordt bekeurd voor “schennis van de openbare eerbaarheid”? Mijn ervaring is, dat er meer vrouwen dan mannen naakt door hun huis lopen!

Geef een reactie

