Kersttoespraak koningin Beatrix

Pas nu, via commentaren, bereikt mij de kersttoespraak 2009 van Koningin Beatrix.
Ik voel in haar tekst een zeer eenzaam mens, dat graag gebruik zou maken van de moderne communicatiemiddelen die wij allemaal gebruiken, om met “iedereen” contact te onderhouden.
Daarmee zou ze echter zichzelf in haar functie veel te kwetsbaar maken: iedere sukkel in het land wil haar persoonlijke aandacht, en alle idioten en hooligans in dit land willen haar beschimpen en rampspoed toewensen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Kersttoespraak koningin Beatrix

  1. Marijke zegt:

    Ik zie en hoor vooral in haar toespraak oprechtheid, warmte en wijsheid.
    De eenzaanheid, die ongetwijfeld ook bestaat, is volgens mij inherent aan het Koningschap..

    Ik ben geroerd door haar woorden.

  2. Op zich jammer he dat zo iemand niet ook gewoon een blog kan en mag schrijven met al haar ditjes en datjes.

  3. fialas zegt:

    ik vond haar aandoenlijk en oprecht overkomen. Maar ze ziet het niet helemaal goed, ik althans heb door mijn logje en via mailtjes hele goeie vrienden gekregen.Ik zou met haar ook wel eens een mailtje willen wisselen.

  4. Pasula zegt:

    Ik vind het jammer dat ze er zo over denkt. Juist door internet ontstaan vele nieuwe vriendschappen, je komt virtueel veel makkelijker in contact met mensen met dezelfde interesses.

  5. Dwarsbongel zegt:

    De majesteit heeft er blijkbaar geen flauw benul van hoe je juist mensen die zich eenzaam voelen, die zich om bepaalde redenen terugtrekken “achter hun scherm”, via de nieuwe media een hart onder de riem kunt steken…
    Niet voor niets blijkt de “psychologie op afstand” effectiever dan verwacht.

    Uiteraard zijn er ook malloten die de boel versjteren, maar in de fysieke wereld zijn die ook nadrukkelijk aanwezig, helaas…

  6. Gelkinghe zegt:

    Zou ze überhaupt wel eens met webloggers hebben gepraat?

  7. Ik heb haar boodschap niet gehoord. Maar ik wens jou en Marijke een fijne avond en een heel goed Nieuwjaar!

Geef een reactie

